Friday, April 12, 2019

Easy E transit Form Subjek SAINS Tahun 1

Assalammualaikum dan selamat datang kepada pembaca baru.

Saya berkesempatan membuat template subjek sains hari ini. Cuma saya buat ringkas. cikgu bolehlah tambah baik Google Form tersebut dengan menaip Standard Pembelajarannya jika cikgu perlu.


Template sememangnya berbeza dengan Bahasa Inggeris kerana Sains menggunakan beberapa Standard Pembelajaran dalam satu sesi pdpc. Tahap penguasaan yang diuji juga melibatkan dua atau lebih standard pembelajaran. Tambahan lagi, setiap Tahap Penguasaan ada pernyataan deskriptornya yang berbeza.

Maafkan saya jika saya tersilap. Agak lama saya tidak mengajar Sains. Sejak saya bertukar ke Kedah, saya mengajar Bahasa Inggeris sepenuhnya.

Jika ia berguna untuk cikgu, silakan guna.

cikgu cuma perlu ikut step di bawah.


1. Copy link

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1phDt9jdL_wy_ubUOJPgP9NVsoDceAXVBecrJT2kCOFs/copy

2. Make a Copy

3. Paparan Google Sheets yang mengandungi 6 tema Sains tahun 1.

Video langkah 1-3 di bawah ini.



Bagi langkah seterusnya, tonton video di bawah ya.


alhamdulillah.

Saya dah berkongsi. Jika sesuai untuk digunakan, silakan. jangan lupa bri maklum balas kepada saya di link di bawah:

borang feedback


Sekian,

-MadamSyuhada-

No comments:

Post a Comment