Tuesday, April 9, 2019

Bahagian Dua Versi BM - Paparan Borang Transit Online menggunakan QR Code

Assalammualaikum dan hai semua.

Posting kali ini, saya nak berkongsi cara untuk papar borang transit dan rekod transit online dalam buku rekod mengajar atau fail rekod mengajar.

senang saja caranya.





Langkah-langkahnya:

1. Copy link borang transit di google form itu atau tekan butang SEND. Klik butang link. 

2. Paste di mana-mana web yang boleh menghasilkan QR Code.

3. Jana QR code.

4. Download QR Code.

5. Print QR Code.

6. Tampal dalam buku rekod mengajar atau fail.

Mudah kan.

Saya juga membuat Group Telegram Khas untuk kelas saya supaya senang saya klik link.

Dengan inovasi baru daripada Google dan penyumbang luar yang bekerjasama dengan Google, anda juga boleh menghasilkan Apps sendiri bagi borang transit dan rekod transit anda.

Wow sangat kan?

Saya belum explore lagi bagaimana caranya.

Jika saya berpeluang berkongsi insyaAllah saya kongsikan ya.

Sekian.

Selamat mencuba!

-Madam Syuhada-

No comments:

Post a Comment