Monday, April 29, 2019

KUIZ PBS menggunakan kahoot. silakan kongsi.

assalammualaikum dan hai semua.


Saya ada menghasilkan kuiz pbs menggunakan kahoot. kuiz ini saya sediakan semasa taklimat pbd yang saya sampaikan kepada semua guru di sekolah saya.

Di sini saya berikan link nya..

https://create.kahoot.it/share/kuiz-pbs/f1ae05ce-0e53-444b-be6b-bd3403bd19f8

Cikgu boleh copy paste link ini dalam chrome tab, dan cubalah menjawabnya.
Pilih challenge.

kahoot boleh dimainkan menggunakan nombor pin. skrin hp tiada soalan, soalan akan dipaparkan pada skrin orang yang copy soalan itu. Oleh itu, adalah lebih baik su pbs memaparkan soalan di skrin LCD. guru lain akan menjawab di telefon bimbit masing- masing. guru lain perlu masuk ke kahoot.it dan masukkan nombor pin tersebut. permainan bermula apabila SU PBS klik butang start.

Su PBS juga boleh klik link di bawah.



KUIZ PBS KAHOOT

selamat menjawab kuiz ya..seronok jawab beramai-ramai.

sekian,

No comments:

Post a Comment